Vernacular urban communication and ephemeral educational materials: the possible link between design and education during the process of literacy development in children
Hennes, Mariana ; Coutinho, Solange
Resumo:
Primary education in Brazil is the most extensive cycle of basic education and is characterized as a period during which children experience great transformations and discoveries. Throughout these nine years of learning (aged 6 to 14), pupils undergo one of the most important processes in their school lives: literacy development.
37 downloads
DOI: 10.5151/9788580393712-16
Referências bibliográficas
- Barbosa, G.; Barbosa, D. 2015. Decoração para Sala de Aula Mickey e Minnie Espaço do Educador Ideia Criativa. IDEIA CRIATIVA (blog). <http://www.ideiacriativa.org/2015/01/decoracao-para-sala-de-aula-mickey-e.html> 28.04.2017. Bissoli, L. S. 2006. Leitura de imagens: as concepções dos professores de educação infantil. Dissertação de Mestrado não publicada. Universidade Estadual Paulista. Programa de Pós-Graduação em Educação: Rio Claro. Cadena, R.; 2010. Linguagem gráfica efêmera: uma investigação acerca das mensagens produzidas no quadro em escolas do Recife de ensino fundamental. Monografia de graduação não publicada. Recife: Departamento de Design, UFPE.
Como citar:
HENNES, Mariana; COUTINHO, Solange; "Vernacular urban communication and ephemeral educational materials: the possible link between design and education during the process of literacy development in children", p. 339-360. Selected Readings of the 8th Information Design International Conference - Information Design: Memories: Memories. São Paulo: Blucher, 2019.
ISBN: 9788580393712, DOI 10.5151/9788580393712-16