Environmental Labelling Effectiveness for Products

Pereira, Andréa Franco

Resumo:

Environmental labelling has become a vehicle for companies to communicate with consumers, favoring competitive advantages for manufacturers and expanding choice references for users. Traditional tariff barriers have been replaced by technical barriers to free trade due to the demand for certifications and/or environmental labels for the marketing of products and services, becoming a critical factor of economic and commercial competitiveness (THAI et al., 2010; 
HOUE; GRABOT, 2009; GOTTBERG et al., 2006; TEISL et al., 2008).

39 downloads

Sustentabilidade, design industrial, design sustentável

DOI: 10.5151/9786555500653-08

Referências bibliográficas
  • ASSOCIAÇÃO BRASILEIRA DE NORMAS TÉCNICAS (ABNT). ABNT NBR ISO 14021:2016: Rótulos e declarações ambientais – Autodeclarações ambientais (rotulagem do tipo II). Rio de Janeiro, 2017. ASSOCIAÇÃO BRASILEIRA DE NORMAS TÉCNICAS (ABNT). ABNT NBR ISO 14024:2004: Rótulos e declarações ambientais – Rotulagem ambiental do Tipo I – princípios e procedimentos. Rio de Janeiro, 2004. ASSOCIAÇÃO BRASILEIRA DE NORMAS TÉCNICAS (ABNT). ABNT NBR ISO 14025:2006: Rótulos e declarações ambientais – Declarações ambientais de Tipo III – Princípios e procedimentos. Rio de Janeiro, 2015.
Como citar:

PEREIRA, Andréa Franco; "Environmental Labelling Effectiveness for Products ", p. 99-114. Design ecovisions: research on design and sustainability In Brazil - Vol. 2. São Paulo: Blucher, 2021.
ISBN: 9786555500653, DOI 10.5151/9786555500653-08